Wymagania dla sal konferencyjnych

Zapotrzebowanie na pomieszczenia do użytku klienta biznesowego stale rośnie, dzięki czemu budowanych jest coraz więcej obiektów przeznaczonych wyłącznie do podnajmowania na konferencje branżowe czy szkolenia. Takie obiekty nazywa się centrami konferencyjnymi i powstają zarówno w wielkich miastach, jak i poza nimi. Jeśli jesteś organizatorem konferencji branżowej, powinieneś wiedzieć, jakie wymagania muszą spełniać sale konferencyjne do wynajęcia. Dzisiaj przygotowaliśmy krótki zestaw elementów, na które powinieneś zwracać uwagę podczas wizji lokalnej.

Wymagania akustyczne
Zgodnie z §323, pkt 2, lit 4, wymaga się by pomieszczenia w budynkach m. in. użyteczności publicznej były chronione przed hałasem: zewnętrznym, który przenika do pomieszczeń spoza budynku, pochodzącym od instalacji i urządzeń zamieszczonych w budynku, powietrznym i uderzeniowym, który jest wytwarzany przez użytkowników innych pomieszczeń oraz pogłosowym, który powstaje na skutek odbić fal dźwiękowych od przegród ograniczających to pomieszczenie, czyli tzw. echo. Co ciekawe, podczas projektowania centrów konferencyjnych kwestia akustyki jest pomijana – co odbija się później na budżecie inwestycji. Dostosowanie budynku do norm akustycznych kosztuje krocie, a przecież prawidłowe nagłośnienie pomieszczeń jest absolutnym standardem. Wszystkie budynki użyteczności publicznej są regularnie poddawane kontrolom hałasu, więc możesz poprosić o dokument potwierdzający przejście pozytywnej kontroli hałasu w sali, którą chcesz wynająć na swoje wydarzenie.

Wymagania oświetlenia
Pewne normy dotyczą także oświetlenia – np. inne natężenie światła obowiązuje przy stanowisku pracy, a inne w sklepie czy czytelni. W salach konferencyjnych minimalne oświetlenie powinno wynosić między 200-400 lx. Jak się to ma w praktyce? Sala konferencyjna podczas wydarzenia powinna być na bieżąco dostosowywana do sytuacji, dlatego powinny się w niej znaleźć np. rolety lub żaluzje (jeśli prelegent będzie wygłaszał prezentację multimedialną) oraz sterowany system oświetlenia. Pamiętaj, że światło nie może oślepiać uczestników, ale nie może być także za słabe. Podobnie jak kontrole dotyczące hałasu, każdy budynek publiczny przechodzi także kontrole natężenia światła - jeśli masz wątpliwości co do jakości światła, również poproś o ten dokument.

Temperatura
Standardem w każdej sali konferencyjnej powinna być klimatyzacja. Trzeba mieć świadomość, że podczas wielogodzinnych wykładów zbyt wysoka temperatura po prostu uśpi wszystkich uczestników. Podobnie rzecz ma się w salach konferencyjnych, gdzie wymagana temperatura to między 18 a 22 stopniami Celsjusza. Oczywiście temperaturę również reguluje się w zależności od sytuacji, przecież nikt nie chce uczesntików zamrozić.

Przepisy BHP
Jako organizator konferencji powinieneś zapoznać się ze wszystkimi przepisami BHP. Oczywiście, jeśli wynajmujesz salę konferencyjną możesz mieć pewność, że spełnia ona wszelkie wymagania - ale jako dobry organizator, dobrze jest wiedzieć, czego dotyczą te wymagania. Przed wynajęciem sali upewnij się również, czy dostępny sprzęt elektroniczny działa.

ul. Opolska 100, Kraków

802 469 574

kontakt@travelprofit.pl