Szkolenia w hotelu - czy warto?

Zdecydowanie warto organizować szkolenia firmowe w hotelach. Na tym zdaniu moglibyśmy skończyć, ale nie zaspokoilibyśmy ciekawości osób, które tę opcję rozważają. Ogólnie rzecz biorąc, każde organizowane szkolenie w firmie przynosi jej wiele korzyści, głównie tych długofalowych – warunkiem jest jednak odpowiednia organizacja. Szkolenia muszą mieć swój cel, np. zdobywanie nowych umiejętności, podnoszenie kompetencji, przekwalifikowanie kadry czy integracja zespołu. Niezależnie od celu szkolenia, dziś opowiemy o tym, dlaczego to właśnie hotel jest najlepszym wyborem.

Profesjonalizm
Zacznijmy od najistotniejszej kwestii – profesjonalizmu. Wynajmując pomieszczenia hotelowe płacimy za pewne usługi, więc wymagamy, by nasze pieniądze się nie poszły w błoto. W hotele walczą o klientów biznesowych, dlatego starają się coraz bardziej uatrakcyjniać swoje oferty. Dzięki temu ty jako organizator masz w czym wybierać! Trzeba wziąć pod uwagę sale konferencyjne i szkoleniowe oraz pokoje na noclegi, kuchnię i restaurację, strefę relaksu - czyli SPA - i tak dalej.

Kiedy wynajmowanie hotelu się opłaca?
Wtedy, kiedy nasze szkolenie ma rozpisany program na dwa pełne dni, czyli w praktyce wychodzi dwa i pół dnia – z dwoma noclegami, kursami oraz odpoczynkiem i jedzeniem pomiędzy. Jeśli twoje szkolenie trwa jeden dzień bez noclegu być może powinieneś przemyśleć, czy warto wynajmować usługi w hotelu.

Zalety organizowania szkoleń firmowych w hotelu
Do tej pory powiedzieliśmy głównie o profesjonalizmie. To, oczywiście, nie jest jedyna zaleta. W hotelu wszystkie usługi będziemy mieć w jednym miejscu, a to sprzyja integracji pracowników. Poza tym zwróć uwagę na kwestie techniczne – w hotelach dostępnych jest zazwyczaj kilka sal konferencyjnych, które bardzo szybko można zamienić na jedną wielką aulę, albo na kilka małych sal, więc kursy wymagające małych grup mogą odbywać się równolegle. Sale szkoleniowe zapewniają także całe umeblowanie, takie jak stoły czy krzesła w potrzebnych ilościach, a także elektronikę: komputery/laptopy, rzutniki, tablice interaktywne, mikrofony i sprzęt nagłaśniający, kamery, aparaty itp., generalnie to, czego potrzebujemy. Zwykle w hotelu zatrudniona jest osoba odpowiedzialna za wszelkie techniczne problemy, dlatego dopytaj, czy będzie dostępna podczas twojego szkolenia – nie zapomnij wziąć do niej numeru telefonu!

Obsługa
Mówiąc o osobach odpowiedzialnych za sprzęt, należy poświęcić osobny akapit obsłudze hotelowej. Warto nawiązać przyjazny kontakt z recepcjonistami, kelnerami i sprzątaczami, ponieważ to właśnie oni znają to miejsce od podszewki i wiedzą co gdzie można załatwić. W hotelach możemy spodziewać się profesjonalnej obsługi, która w niezauważalny sposób będzie uzupełniać zapasy kawy i ciastek dla kursantów, a także posprząta salę szkoleniową po każdym dniu szybciej, niż o tym pomyślisz.

Dojazd i parking
Niezależnie od tego, jaki hotel wybierzesz - czy w mieście, czy poza miastem - zadbaj o to, by wszyscy uczestnicy wiedzieli jak do niego dojechać. Hotele zapewniają także miejsca parkingowe dla zmotoryzowanych, co jest sporym ułatwieniem.

ul. Opolska 100, Kraków

802 469 574

kontakt@travelprofit.pl